Ми продовжуємо навчатися дистанційно. Пам'ятайте, що тільки систематична робота по опрацюванню нового матеріалу та виконанню практичних завдань здатна принести позитивний результат! Не лінуйтеся! Працюйте кожного дня відповідно розкладу уроків!
Моя пошта
babenko.sv5@gmail.com
27.04.20 - 01.05.20
Тема: Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі Рюноске
Акутагави «Павутинка»
1. Відомості з біографії Рюноске Акутаґави.
Батько був торговець молоком, мав у власності пасовище на окраїні Токіо. Мати належала до сім’ї Акутагава, в якій пізніше виховувався знаменитий письменник: звідси і прізвище.. Рюноске народився, коли батькові було 42, а матері — 33роки. Дотримуючись старовинного звичаю, батьки зробили вигляд, ніби хлопчика їм підкинули, та віддали його на виховання в сім’ю старшої сестри матері, котра хоч і була одружена, але дітей не мала. Все це було зроблено з забобонних суджень, тому що в Японії вважається не дуже доброю прикметою, коли батькам новонародженої дитини більше тридцяти років. У 1910 р. Акутагава закінчив токійську муніципальну середню школу в числі кращих і, вирішивши вичати англійську літературу, вступив у Перший коледж на 1913 р. Акутагава закінчує коледж і вступає на англійське відділення Токійського університету. Післе закінчення університету в грудні 1916 р. Акутагава отримує посаду викладача англійської мови у Військово-морській школі. Про своє життя в ці роки пізніше він напише в циклі новел про вчителя Ясукіті — чесного, але легковажного чоловіка, котрий попадав в різні забавні історії. Про свою викладацьку діяльність говорив: «Як тільки я бачив обличчя учнів, як відразу ж мене охоплює нудьга, і тут вже ничого не поробиш. Але я миттєво оживаю, коли переді мною папір, книги, перо…». Але це одночасно були і самі плідні роки в його житті — за дев’ять місяців він створив близько двадцяти новел
Побачити
людину істинну, справжню можна тільки
тоді, коли на її долю випадає якесь
випробування. І тільки в такій ситуації
виявляється і людське добро, і людський
егоїзм. Спробуємо простежити цю істину
в новелі японського митця.
Коли
та де відбуваються події новели? (Дія
відбувається вранці, в райському саду
та в пеклі).
Що
може символізувати ранок? (Початок
нового, схід сонця, надія, переродження
душі…).
Хто
є головними героями притчі?
За
що Кандата опинився в пеклі?
Хто
такий Будда? (Будда
– основоположник релігії буддизму;
духовний учитель)
За
що Будда дав шанс Кандаті вибратися з
пекла?
Для
чого Будда дав йому, страшному лиходієві
такий шанс? (Для
очищення душі).
Як
Будда допоміг Кандаті? Зачитайте
Які
муки терпів Кандата в пеклі? Зачитайте?
Поміркуйте,
Чому Кандата не вибрався з пекла? Знайдіть
і зачитайте кульмінаційний момент
новели.
Чому
павутинка розірвала не під Кандатою, а
над ним? (Якби
павутинка обірвалася під Кандатою, то
він потрапив би до раю, а автор нам хотів
показати, що людина повинна відповідати
за свої гріхи.)
Про
яку рису свідчить такий вчинок Кандати? (Це
і свідчить про егоїзм Кандати, він дбає
тільки про себе, намагається врятувати
тільки себе.)
Яким
описом завершує свій твір Акутагава?
Чому саме так?
Чому
у Будди було смутне обличчя? (У
новелі Р.Акутагава показує безмежний
людський егоїзм, який є насправді
страшним злом. І допоки особистість
не звільниться від нього, то вона
приречена на вічне пекло. Тому Будда страждає
від того, що Кандата не витримав
випробування, не використав свій шанс
на визволення з пекла. У цьому випадку
зло залишилося злом.)
Зачитайте
останні рядки новели.
Коментар
учителя
Те,
що є символом довершеності у творі:
Кандата не дістався раю, на відчув
невимовно приємних пахощів лотосів, не
милувався їхніми білосніжними, як
перлина, пелюстками, не розпочав нове
життя.
Отже,
у творі є характерні для японських
традицій символи
Що
символізує павук? (мудрість,
багатство, фортуну)
Визначення
теми та ідеї новели «Павутинка»
6. Записати
у зошити
Тема
твору- Будда
дає шанс Кандаті вибратися з пекла;
протистояння добра і зла.
Ідея
твору - тільки
добрі справи допоможуть досягти гармонії
із собою, жити в добрі і злагоді зі
світом; людина несе відповідальність
за кожний свій вчинок; щиросердне каяття
дає можливість духовно очиститися,
почати життя спочатку.
Підсумок
уроку
Який
життєвий урок ви винесли для себе на
майбутнє?
Кожна
людина має право вибору, однак всі ми
відповідаємо за те, що робимо протягом
життя. Жоден вчинок не залишається без
наслідків.
Виконайте
завдання
Написати
міні-твір (5-6 речень) «Як ви вважаєте,
чи дасть Будда другу можливість
Кандаті на порятунок із самого низу
пекла?» (яка деталь з притчі допоможе
вам відповісти на це питання?)
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Про автора новели "Чарівна крамниця" Герберт Уеллс народився в сім'ї небагатого лондонського комерсанта, який швидко розорився й загинув. Щоб підтримати родину, яка після батькової смерті залишилася без годувальника, Герберт дуже рано почав працювати. Бажання вирватися зі злиднів приводить його на навчання в університет. Талановитого юнака чекає блискуча кар'єра фізіолога. Проте Уеллс віддає перевагу літературі й починає писати художні твори.Герберт Уеллс - автор великої кількості романів (найвідоміші - «Машина часу», «Людина-невидимка», «Війна світів», «Перші люди на Місяці»), оповідань - загалом близько 110, а ще - наукових праць з хімії, біології, педагогіки - їх близько 500. Як бачимо, це була надзвичайно активна й багатогранна творча людина, яка вміла організовувати свій час і в усьому досягати відчутних результатів. Герберт Уеллс увійшов у літературу як автор науково-фантастичних творів на соціальні теми. Залюблений у науку, Уеллс розповідає про дивовижні пригоди, які трапляються з людьми на Землі або на інших планетах у близькому чи далекому майбутньому. Він широко використовує популярні на початку XX ст. наукові гіпотези. Деякі з них справдилися, реалізацію інших, можливо, спостерігатимуть покоління, які прийдуть після нас. Разом з тим, Герберт Уеллс пише оповідання, які не спираються на науку, а дозволяють розквітнути людській уяві та фантазіям. В результаті в оповіді стирається тонка межа, що відокремлює реальний світ та людське уявлення про нього. ПередбаченняУеллса, якіздійснилися Більше дізнатись про Г. Уеллса можна, переглянувши відео: Про що йдеться у новелі "Чарівна крамниця"? Всі ми виростаємо на казках і всьому житті, що залишилося, чекаємо дива. Від нашого сприйняття світу залежить, відбудеться воно чи ні. Герберт Уеллс у новелі “Чарівна крамниця” показав нам, як по-різному діти й дорослі бачать і сприймають світ. Доторкнутися до чарівництва вдається не всім, тому що людині необхідна нестримна фантазія, воля від земних турбот і твердого реалізму. Такий погляд на життя зберігають діти (хоча не всі), а дорослі, може, і хотіли б, але не можуть. Уеллс показав нам, що батько Джипаладен був повірити в дива, але тривога за хлопчика знищилавідчуття чарівництва, що пробуджувалось в його душі. В тексті можуть трапитись незнайомі слова! Ознайомтесь!👇 Прочитайте або прослухайте твір! Раджу прочитати книгу з ілюстраціями! https://xn--80aaukc.xn--j1amh/charivna_kramnitsja.html або https://irinarogova.blogspot.com/2016/04/blog-post_37.html#more Аудіокнига: Дайте усно відповіді на питання! Зверніть увагу на цитати! Джип — звичайний хлопчик, тому що: Побачивши незвичайну вітрину, взяв батька за палець і потяг до неї. У нього очі розбіглися, побачивши таку кількість чарівних речей. У звичайній крамниці він відразу поспішав до прилавку. Джип був дуже схвильований; дивлячись на чари, щиро захоплювався. Радіє олов’яним солдатикам, грається ними.Джип — вихований хлопчик. Він довірливо і чемно звертався до продавця. А побачивши таку кількість іграшок був стриманим і не набридав благанням купити щось. «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки. Джип стояв невимовно схвильований». Повернувшись додому, Джип не перестає вірити в дива, і тішиться отриманим подарункам. «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …» Краса внутрішнього світу Джипа безмежна. Він не лише сам вірить у дива, а й може дарувати їх іншим. Саме Джип є головним героєм, адже завдяки йому: крамниця перестала бути міражем, і батько побачив чари, в які давно перестав вірити. «Чарівна крамниця» характеристика продавця — Він був «дивний, блідий, темноволосий чоловік», мав вуха різного розміру, підборіддя, як носок черевика». — «Дістав у себе з голови скляну кульку». — У продавця в роті появляється то клубок, то кулька, а прейскурант він дістав із-за щоки. — Він, наче фокусник, потримав над вогнем палець, і той перетворився на паличку червоного сургучу. — Перетворився на кролика, тобто продавець робив усе, щоб підтвердити, що це «справжня чарівна крамниця». Батько — це дорослий, який перстав вірити в дива. Він і не думав, що в крамниці може бути стільки чарівних речей. І до всіх чарів він відноситься з недовірою. Це реаліст, який втратив спроможність бачити дива. Визначте сюжетні елементи композиційнуої будовиоповідання та завершіть схему ( в зошиті можна використовувати різні кольори😉) Підказка!
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей"
Тема: зображення моделі майбутнього суспільства, здобуття освіти та фаху.
Ідея: утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. Довести, що глибокі знання дає тільки само-освіта; треба розвиватися в різних напрямках, щоб бути ерудованою людиною, правильно визначитися у своєму професійному виборі
Жанр: науково-фантастичне оповідання.
Сюжет
Автор описує суспільство на Землі у 66 столітті, де всі діти отримують знання через нейрокомп'ютерний інтерфейс. Також Земля є постачальником спеціалістів для Зовнішніх світів.
Найголовнішими подіями у житті дитини є:
День Читання — дата у вересні, коли діти 8-ми років отримують навички читання;
День Освіти — дата у листопаді, коли підлітки 18-ти років отримують певну Освіту із стрічки з професійними знаннями;
Олімпіада — відбувається у травні, коли підлітки, що отримали Освіту, змагаються за вакансії запропоновані представниками Зовнішніх світів.
Освіта, яку отримують підлітки, вибирається в результаті аналізу їх мозку і її неможливо змінити. Звичайне навчання вже давно не застосовується, оскільки воно довготривале і не могло гарантовано забезпечити потребу у спеціалістах для численних колонізованих планет. Для підлітка після отримання Освіти, залишитись на Землі вважається професійним провалом.
Джордж Плейтен мріяв стати програмістом, оскільки попит на них у високорозвинутих колоніях зробив цю професію престижною. Після Дня Читання він читав набагато краще за інших дітей і, щоб збільшити свої шанси на визначення придатності його мозку до цієї професії, потайки читав книги про комп'ютери. Отримання знань традиційним шляхом вважалося недоцільним заняттям, оскільки могло не збігтися з професією, до якої найкраще пристосований мозок.
На День Освіти йому несподівано повідомили про неможливість його мозку отримати будь-яку Освіту. Його помістили у спеціальний заклад, де він проводить час у роздумах і за читанням книг.
Через рік Джордж вирішує втекти, щоб звести рахунки із лікарем, що повідомив йому про його непридатність до професій.
Заодно він відвідує Олімпіаду у Сан-Франциско, де бере участь у змаганнях його однокласник Тревіліян, що отримав Освіту «з кольорових металів». Тревіліян показує поганий результат, оскільки, як він повідомляє Джорджу, у його стрічці не було даних про спектрограф Бімена, а тільки про попередню модель. Тому Тревіліян приймає невигідну пропозицію, щоб не залишитись на Землі. Розсерджено він запитує Джорджа, яку той отримав Освіту і між ними спалахує бійка.
Від полісмена Джорджа рятує незнайомий професор Ладислас Інженеску. На прохання Джорджа він влаштовує йому зустріч із високопосадовцем Новії — найпрестижнішої колонії.
Новіанин скаржиться на вузьку спеціалізацію та високу вартість спеціалістів з Землі, але відмовляється від пропозиції Джорджа організувати навчальний процес на Новії, оскільки в колоніях немає ресурсів, які потрібно було б багато років витрачати та ще й без гарантії результату.
Розчарований Джордж повертається до свого закладу і дізнається його справжню назву — Інститут вищої освіти. Тут збирають людей, які мають бажання та настирливість розвивати науку. Джордж був під наглядом інституту ще зі свого Дня Читання. Його втеча не була зупинена, оскільки була визнана корисною для усвідомлення ним необхідності справжнього навчання. Наприклад, під час втечі Джордж зрозумів, що Бімен, людина яка створила нову модель спектрографа, та й люди, що створили всі існуючі стрічки, не отримували власну освіту зі стрічок. Це все були люди здатні мислити оригінально.
Доглядачі Джорджа в інституті були соціологами, психологами, істориками — теж людьми здатними до оригінального мислення, але вони врешті отримали Освіту за допомогою стрічок, оскільки не виявили такого бунтарського бажання отримати освіту самотужки і винаходити щось нове.
Герої твору
Джордж Плейтен – головний герой твору.
Хейлі Омейні – товариш по кімнаті.
Ладислас Інженеску – дипломований історик.
Тревіліян – однокласник.
Новіанин – співрозмовник, який вважав, що вчитися по книжкам не кращий варіант.
Хейлі Омейні – психолог.
3 ПЕРЕВІР СЕБЕ!!!
Світ
майбутнього в оповіданні А.Азімова
«Фах»
1. Яким
постає світ майбутнього в оповіданні
«Фах»?
(Світ майбутнього досить раціонально
побудований. Діти не ходять до школи,
їм не треба вчити уроки, за них все
вирішили науковці. В День Освіти вони
отримують вміння читати, а в День
Олімпіади набувають фах. У нашому
розумінні олімпіада – це змагання між
людьми, які досягли гарних результатів
у знаннях чи в спорті, завдяки своїм
здібностям, праці, наполегливості. У
творі «Фах» Олімпіада – це отримання
молодими людьми знань певної професії,
що дають «машини»).
2. Чи
можна назвати систему освіти взірцевою?
Чому?
( Скоріше, ні, тому що ця система
зовсім не враховує бажання і здібності
молоді. Так, Тревіліян не може потрапити
на омріяну планету працювати, бо знання
здобув за допомогою застарілого апарата.
А Плейтен взагалі не отримав професії,
хоча готувався стати програмістом).
3. Як
впливали досягнення науки і техніки на
моральний та інтелектуальний розвиток
людини?
( Наука не стоїть на місті. Але
її не встигають застосовувати на
практиці. Через застарілу програму
фахові знання відстають від сучасного
виробництва, їх не застосовують за
бажанням).
4. Чи
можна назвати гуманною систему отримання
знань в оповіданні Айзека Азімова?
(
Система отримання знань у творі
антигуманна. Прикладом може бути доля
головного героя – Плетена, який не лише
не став програмістом, але й потрапив до
притулку для недоумків. Хоча насправді
він виявився розумним, його тут будуть
готувати для інтелектуальної праці,
щоб він разом з іншими вченими вдосконалював
програми. Але яких принижень і страждань
довелось пережити героєві!)
Висновок.
Отже,
на перший погляд, світ майбутнього,
зображений в оповіданні «Фах» А.Азімова,
досить раціонально влаштований. Є тут
порядок, дисципліна, День Читання, День
Науки, Олімпіада. Все це замінює сучасну
освіту. Але, виявляється, що досконалою
таку систему отримання фаху назвати не
можна. Діти не вміють самостійно здобувати
знання, вони позбавлені можливості
бути самим собою, здатності творити,
мислити, втілювати в життя свої мрії.
Люди у майбутньому виконують тільки
те, що їм призначено машинами. А тих, хто
не такий, як всі, схильних до самостійного
мислення, закривають у спеціальні
інтернати. Вони створені для того, щоб
виявляти талановитих людей, які зможуть
створювати нові машини для покращення
науки і техніки. На жаль, особисті
уподобання, моральні якості, бажання
та нахили ніхто не враховує. Це не
гуманно. Суспільство, де люди не вміють
мислити та приймати самостійних рішень,
не досягне справжньої свободи та розвитку
цивілізації.
4. ВИКОНАТИ ТЕСТ НА ОЦІНКУ (фото відправити на пошту)
Айзек
Азімов «Фах»
Айзек
Азімов – це письменник:
А.
білоруський;
Б.
французький;
В.
Американський.
2. Він є
автором:
А.
пригодницьких романів;
Б.
детективів;
В.
науково-фантастичних творів.
3. За фахом
Айзек Азімов був:
А.
біохіміком;
Б.
математиком;
В.
Географом.
4. Скільки
науково-фантастичних творів написав
письменник:
А.
більше 1000;
Б.
більше 100;
В.
більше 500.
5. Головною
проблемою твору є:
А.
освіта майбутнього;
Б.
війна і її наслідки;
В.
проблема екології землі.
6. Яким
загадковим терміном описується земне
життя?
А.
щасливе;
Б.
злиденне;
В.
недиференційоване.
7. Які
звичні для тебе реалії життя дивують
малого Джорджа?
А. букви,
ручка;
Б. письмовий
стіл;
В. апаратура
з кнопками.
8. Як
відбувається процедура навчання читання?
А. Джордж
з лікарем вивчає алфавіт;
Б. За
допомогою спеціального апарату;
В. За
допомогою спеціальних ліків
9. Який
незвичний для інших шлях до професії
пройшов Джордж?
5. Новела як літературний жанр.
О'Генрі - майстер світової новели. Біографія
6. Опрацювати схеми, записати в зошит
7. О. Генрі «Дари волхвів»
«Дари волхвів» – це історія про подарунки, які зробили один одному закохані на свято, але якщо придивитися, ця історія про куди більш значущі, безцінні речі.
Новела «Дари волхвів» присвячена чистій любові, яка здатна на самопожертву.
А) Прочитайте в підручнику оповідання "Дари волхвів" або послухайте аудіокнигу:
Короткий зміст оповідання (раптом знадобиться!)
Джим і Делла - одружена пара, яка змушена жити в бідності. Незважаючи на це, чоловік і дружина щиро люблять один одного і напередодні Різдва відчайдушно бажають подарувати одне одному гарні, якісні подарунки. О. Генрі показує, що в цій сім’ї є дві цінні речі це розкішне волосся Делли і дорогоцінний годинник Джима, який йому подарував батько. У Делли зібралася крихітна, жалюгідна сума - один долар вісімдесят сім центів . На ці гроші вона точно не зможе купити гарний подарунок чоловікові. Тому Делла вирішує продати своє густе й гарне волосся, щоб з’явилася можливість купити коханому чоловікові ланцюжок для його золотого годинника. Але коли вона підносить Джиму свій чудовий подарунок, Делла розуміє, що її чоловік продав свій коштовний годинник, щоб купити для її чарівного волосся черепаховий гребінь. Джим теж не міг залишити улюблену дружину без подарунка, і як би йому не була дорога пам’ять про батька, він вирішує продати єдину цінність, що у нього є, для того, щоб порадувати Деллу.
Моральні цінності головних героїв
Подарунки, які подружжя придбало, вже не можуть бути використані ними, але як раз не це найголовніше. Важливо зрозуміти, чому так вийшло, адже обидва герої хотіли зробити все можливе для того, щоб коханий або кохана були щасливі. І саме таким сюжетом О. Генрі розкриває справжню цінність любові, а точніше її безцінність і чистоту. Адже справа не в тому, які подарунки Джим і Делла вибрали, важливо те, що вони зробили, щоб порадувати один одного. І їх жертви та взаємна відданість не має грошової або якої-небудь іншої ціни. Справжня любов - їх найкращий подарунок, і крім неї, їм нічого не потрібно. Адже один для одного вони не побоялися продати останнє, що у них було. Найдивовижніше, що О. Генрі вдається розкрити таку багатогранну і досить складну тему простим, невеликим твомром, причому наповненим гумором і приголомшливим оптимізмом. Його головні герої - люди, які ніколи не сумують, і незважаючи на те, що вони, здавалося б, багато чого втратили, вони не впадають у відчай навпаки, радіють прийдешньому святу.
Джим і Делла насправді найціннішого не втрачали, адже справжнісіньке і важливе, що у них є - це їх безцінна любов один до одного. Любов і вірність, які ніколи не зрівняються з красивим ланцюжком для годинника і черепаховим гребенем для волосся.
Б) . Поміркуйте!
Чому герої зробили один одному подарунки на останні кошти, віддавши найдорожче?
Тут підказка! Роздивись!
Про що вони не говорять, а добре розуміють?
Отже, підсумуємо, що сьогодні вивчили, переглядаючи відео
В) Виконайте вправу в зошиті!
Г) Виконайте вправу в зошиті!
6. Перегляньте фільми за мотивами новели "Дари волхвів". Який вам найбільше сподобався?
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього.
1. Слово вчителя на відстані.
Життя - нелегка річ. Це сьогодні відчуваємо і ми з вами. Слухаючи новини, читаючи повідомлення в соціальній мережі та й розуміючи, чому необхідно бути на карантині всім разом. Здоров’я – це те, що не можна купити, але таке необхідне для кожного! Сьогодні ми переймаємося клопотами інших і оберігаємо рідних і себе. І це було завжди. Тому так доречно прочитаємо новелу О.Генрі «Останній листок», в якій і нагальні для нас проблеми, і оптимізм, і справжня дружба, і самопожертва.
Складною виявилася й доля американського митця О.Генрі, але він мужньо боровся з труднощами. Любив повторювати:
«Життя – не трагедія і не комедія. У ньому поєднується і комічне, і трагічне одночасно».
Можливо, саме тому. Читаючи твори письменника, людство ось уже майже століття, весело сміється і плаче одночасно. Чому? Це і є одним із його секретів, які ми спробуємо сьогодні розгадати.
📎1. Пригадайте!
Що ви знаєте про О.Генрі?
Якими рисами наділені головні герої новел О. Генрі?
Чим збагатив О. Генрі жанр новели?
📎2. Прочитайте в підручнику, за посиланням:👉 https://read-online.in.ua/read/ostannij_listok/1
або прослухайте новелу О.Генрі "Останній листок"
📎3. Перегляньте фільм за мотивами новели О.Генрі "Останній листок"!
Немає коментарів:
Дописати коментар