Зарубіжна література 8 клас Карантин 27.04. - 22.05.


  
  Дорогі діти! Шановні батьки! 

КАРАНТИН ПОДОВЖЕНО!!!
Ми продовжуємо навчатися дистанційно
Пам'ятайте, що тільки систематична робота по опрацюванню нового матеріалу 
та виконанню практичних завдань здатна принести позитивний результат! 
Не лінуйтеся! Працюйте кожного дня відповідно розкладу уроків!

Завдання надсилати на пошту
babenko.sv5@gmail.com 


27.04.-06.05

Антуан де Сент-Екзюпері. Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».
Філософський зміст твору "Маленький принц".

1. Прочитайте!

Антуан де Сент-Екзюпері народився у французькому місті Ліоні, в сім'ї провінційного дворянина (графа). У віці чотирьох років втратив батька. Вихованням маленького Антуана займалася мати. Екзюпері закінчив школу єзуїтів у Ле-Мані, навчався в католицькому пансіоні в Швейцарії, а в 1917 році вступив в паризьку Школу витончених мистецтв на факультет архітектури.
Поворотним у його долі став 1921 рік - тоді він був покликаний в армію і потрапив на курси пілотів. Рік потому Екзюпері отримав посвідчення пілота і переселився до Парижа, де і звернувся до письменницької праці. Однак на цьому терені він спочатку не здобув собі лаврів і був змушений братися за будь-яку роботу: торгував автомобілями, був продавцем в книжковому магазині.
Лише в 1925 році Екзюпері знайшов своє покликання - став пілотом компанії «Аеропосталь», доставляє пошту на північне узбережжя Африки. Через два роки його призначили начальником аеропорту Кап-Джуба (місто Вілья-Бенс), на самому краю Сахари, і там нарешті знайшов те внутрішній спокій, якого виконані його пізні книги.
У 1929 році Екзюпері очолив відділення своєї авіакомпанії в Буенос-Айресі; в 1931 повернувся до Європи, знову літав на поштових лініях, був також і льотчиком-випробувачем, а з середини 1930-х рр.. виступав і як журналіст, зокрема, в 1935 році побував в якості кореспондента в Москві і описав цей візит в п'яти цікавих нарисах. Кореспондентом відправився він і на війну в Іспанії.
На початку Другої світової війни Сент-Екзюпері зробив декілька бойових вильотів і був представлений до нагороди («Військовий хрест» (Croix de Guerre)). У червні 1941 р. він переїхав до сестри в неокуповану фашистами зону, а пізніше переїхав до США. Жив у Нью Йорку, де в числі іншого написав свою найвідомішу книгу «Маленький принц» (1942, опубл. 1943). У 1943 р. він повернувся у ВПС Франції і брав участь у кампанії в Північній Африці. 31 липня 1944 відправився з аеродрому Борго на острові Корсика в розвідувальний політ - і не повернувся.
Довгий час про його загибель було нічого не відомо. І тільки в 1998 році в морі поблизу Марселя один рибалка виявив браслет. На ньому було кілька написів: «Antoine», «Consuelo» (так звали дружину льотчика) і «c / o Reynal & Hitchcock, 386, 4th Ave. NYC USA ». Це була адреса видавництва, в якому виходили книги Сент-Екзюпері. У травні 2000 р. нирець Люк Ванрель заявив, що на 70-метровій глибині виявив уламки літака, можливо, належав Сент-Екзюпері.
Останки літака були розсіяні на смузі завдовжки в кілометр і шириною в 400 метрів. Майже відразу французьке уряд заборонив будь-які пошуки в цьому районі. Дозвіл було отримано тільки восени 2003 року. Фахівці підняли фрагменти літака. Один з них виявився частиною кабіни пілота, зберігся серійний номер літака: 2734-L. За американським військовим архівам вчені порівняли всі номери літаків, зниклих в цей період. Так, з'ясувалося, що бортовий серійний номер 2734-L відповідає літаку, який у ВВС США значився під номером 42-68223, тобто літаку Локхід P-38 «Лайтнінг», модифікація F-4 (літак дальньої фоторозвідки), яким керував Екзюпері.
Журнали Німецьких ВВС не містять записів про збиті в цій місцевості 31 липня 1944 літаках, а самі уламки не мають явних слідів обстрілу. Це породило безліч версій про катастрофу, включаючи версії про технічну несправність і суїцид пілота.Согласно публікаціям преси від березня 2008 р., німецький ветеран люфтваффе, 88-річний Хорст Ріпперт заявив про те, що саме він збив літак Антуана Сент-Екзюпері. Згідно його заявам, він не знав, хто був за штурвалом літака супротивника: Пілота я не бачив, лише пізніше я дізнався, що це був Сент-Екзюпері. Ці дані були отримані в ті ж дні з радіоперехоплення переговорів французьких аеродромів, які здійснювали німецькі війська.


2. Перегляньте відео






3.  Прочитайте

 або прослухайте уривок аудіокниги!








4. Запишіть в зошит: 












5. Опрацюйте картки. Зробіть записи в зошит (коротко)

Казка, що подарувала світові вічний образ хлопчмиа-мандрівника, філософські думки маленького героя, які стали цитатами, дороговказами для читачів та митців різних видів мистецтва. Ось наприклад, про здатність відчувати і мати почуття автор у творі вустами свого героя говорить:"Найголовніше очима непобачиш. Пильне лише серце". Стає зрозуміло, що корисно читати цей твір дорослим, які частенько забувають за постійними клопотами, буденними справами, чим живе серце.
    Не випадковим стало зображення головного героя дитиною, так як саме дитяче сприйняття світу, на думку автора, найбільш гармонійно вписується в модель Всесвіту. Дитина, багато не знає, тим не менш, володіє часом більшою мудрістю і прозорливістю, ніж більшість дорослих людей. Дану ідею автор підкреслює неодноразовими фразами Маленького принца «Дорослі — дивний народ».
    Проте скоро стає зрозумілим, що кроки пізнання стосуються не лише хлопчика-мандрівника, адже він міркує вголос, робить висновки і навіть , ставлячи питання, дає уроки всім, з ким зустрічається. А найбільше, всіх читачів і навіть автора! 
    Стає зрозуміло, що казку не можна розуміти буквально, бо алегорія - це головний троп, засіб розкриття ідей у цьому творі.
    Спробуємо розібратись в іносказаннях автора.
    Звідки з'явився в пустелі Сахарі Маленький принц? Він розповів льотчику-автору про планету б-612.              👉
    Місце, де ти народився завжди буде значиме і рідне. Немає різниці, якого розміру планета. Головне - вона твоя! 

    👈Якщо розглянути планету в значенні співвідношення зі Всесвітом і вічністю, отримаємо ще одне значення. Кожна людина у Всесвіті - це планета, зірка, доля.
    В житті кожного є принципи, обов'язки, цінності. 
    У Маленького принца вони теж є і він розповідає про себе 👉
    Маленький принц розповідає наче звичайні, буденні речі, проте не кожна доросла людина рідко замислюється над необхідністю кожного дня "очищувати душу": працювати над викоріненням злих помислів, темних думок, заздрості, егоїзму тощо. Маленький принц бореться з баобабами, що символізують ці вади. Це справжня, ретельна і наполеглива праця - працювати на своїй планеті, а значить над досконалістю своєї душі. Це так повчально для кожного!
    Розгляньте! 

    Образ Маленького принца — образ самотньої людської душі. Він втілює в собі всі кращі риси, які можуть бути притаманні людині — відкритість, чистота, піднесеність над матеріальним, мудрість. Йому ще треба пізнати себе, знайти друзів, зрозуміти світ. Це чутлива і мрійлива дитина, яка любить спостерігати заходи сонця, переживає про долю примхливої квітки і вірить, що йому ще багато чого треба пізнати.
    Маленький принц і Троянда

    Він багато чого не розуміє, тому мандрівка необхідна. Ось тоді він по-справжньому розкриється, пізнавши любов до Троянди і дружбу з Лисом. Саме вони внесли в його душу розуміння, що необхідно  жити для іншого, піклуючись про нього і нічого не вимагаючи натомість. Це як раз те, що  зробить його і без того чисту душу близькою до ідеальної людської сутності, до якої слід прагнути кожному з нас. Адже тільки любов і відданість здатні вилікувати від самотності і допомогти знайти сенс життя і бути щасливим!
    Автор поділився універсальними філософськими думками, які визначають розвиток кожної людини, наділяючи його добротою і очищуючи  душу: «Найголовніше — те, чого не побачиш очима …»
    Дружба — це взаємне почуття. Лис пояснив Маленькому принцу: «Твоя троянда так дорога тобі, тому що ти віддавав їй всю душу». Так, Маленький принц доглядав за трояндою: поливав, оберігав від вітру, накривав скляним ковпаком. Навіть коли він був на інших планетах, він думав про троянду. І чим більше він турбувався й думав про неї, тим дорожчою вона йому ставала. Троянда - це символ любові, краси, жіночого начала. Маленький принц не відразу розгледів справжню внутрішню сутність краси. Про це він дізнається на 7 планеті, так, як і про дружбу.  Бо  з другом подібно: чим більше ти робиш для нього, тим приємніше усвідомлювати, що потрібний йому. Так люди «приручають» одне одного. «Якщо ти мене приручиш, ми станемо потрібні одне одному», — роз'яснив Лис. Але це буде пізніше...
    Поміркуйте!


    7. Прослухайте уривок про троянду на планеті -612 та мандри Маленького принца.
                      👇

     
    Не кожен має крила і ладен летіти. Але серед людей завжди знайдеться той, хто у вічному неспокої, польоті і шуканні сенсу, себе, однодумців тощо. Саме такий і Маленький принц.

    Казка актуальна для нашого часу. Створюється враження, що автор «передбачив» майбутні мандрівки у Всесвіті, прагнення людини осягнути і відкрити інші планети, а також екологічні катастрофи і попереджав про дбайливе відношення до рідної і улюбленої планеті. Сент-Екзюпері гостро відчував, як мала і крихке наша планета. Подорож Маленького принца від зірки до зірки наближає нас до сьогоднішньому баченню космічних далей, де Земля через необережність людей може зникнути майже непомітно. Тому казка не втратила своєї актуальності і до цього дня, бо і жанр її - філософський, бо вона звернена до всіх людей, вона піднімає вічні проблеми.
    8. Помандруємо шляхом  Маленького принца. Вперед!
    В зошиті скласти схему маршруту!

    Астероїд 1.
    Яке враження справив на Маленького принца король?
    Це дивна людина, король без підданих . Його не можна назвати розумним, як не можна це повністю заперечити. Адже він прагне виконувати свої обов’язки, але  ідеї короля викликають сумнів щодо його мудрості, бо вони безглузді. Любов до влади – це домінуюча риса характеру мешканця цієї планети. Для Маленького принца така людина не може стати другом.
    Яку рису характеру уособлює в собі король? (Владолюбство)На карті зоряного неба розміщується зображення планети короля.
    Астероїд 2.
    На другій планеті мешкає Честолюбець. У чому полягав сенс його життя? Він дуже полюбляє викликати захоплення, пошану до своєї особи: «Визнавати, що на цій планеті я найкрасивіший, найошатніший, найбагатший і найрозумніший». Звідси й :«честь» + «любити»= «честолюбець».  Маленький принц був дуже  здивований, почувши  його розмірковування. Адже він – єдиний на цій планеті. Честолюбця зовсім не хвилювало, що його ні з ким порівнювати, він не прагнув чогось досягти, щоб викликати справжнє захоплення.
    Домінуюча риса цього героя- честолюбність, і він не  приваблює малого мандрівника як друг.
    Астероїд 3.
    Не менше здивував і не став другом мешканець наступної планети.  На третій планеті жив П’яничка або Пияк.                Що здивувало Маленького принца у поясненнях цього героя?  Нелогічність учинків героя, відсутність спроб розірвати це замкнене коло, змінити своє життя на краще. Доросла людина погрузла у своїх вадах – слабкодухості, безпомічності.
    Астероїд 4.


    Четверта планета належить Ділкові.
    Він рахує зірки і «кладе» їх у банк; вважає цю справу серйозною.
     Він не підходить у друзі мрійливому, чутливому  хлопчикові. Зовсім неромантичний, сухий і постійно зайнятий.  Увесь час працює, рахує зірки, але ніколи не милується їхньою красою, навіть не пам’ятає, як вони називаються; багатство потрібне йому для накопичення, а не для радощів.
    Маленького принц сумнівається щодо володіння зірками ділком: «І моїм вулканам, і моїй квітці є користь з того, що я ними володію. А зіркам від тебе немає ніякої користі…»
    Д
    ілок  уособлює риси не притаманні хлопчику : любов до багатства, неромантичність, відсутність прагнення до краси.

    Астероїд 5.
     Хто жив на п’ятій планеті?  Там  зустрів мандрівника Ліхтарник . Він був єдиним, хто викликав у Маленького принца повагу.  Хлопчику сподобалось, що цей мешканець планети мав вірність слову, працював задля  інших. не був егоїстом. Але планета його така маленька, що там мало місця для двох. І мандрівник продовжує шлях, розуміючи, що, можливо, Ліхтарник міг бути другом. Так трапляється в житті - зустрічаються випадкові люди, не завжди стають друзями, але залишають приємні враження.
    Астероїд 6.

    Після розмови з географом, який жив на більшій планеті,  Маленький принц був розчарований. Науковець був  зайнятий «серйозними» справами, навіть не знаючи, чи є гори і океани на його астероїді. Він вважає себе надто важливою особою для того, щоб робити «живу» справу, її він замінив на «паперову». Хлопчика збентежила в цій дорослій освіченій людині відсутність допитливості, бажання розвиватися — «ми пишемо про речі вічні й незмінні». Проте саме географ підказав хлопчику шлях до Землі, порадивши її відвідати. Отже, зустрівшись з кожним мешканцем астероїда, Маленький принц вивчав людей, а точніше їхні окремі риси характеру. 
    Розглянь та пригадай, що символізує кожен житель відвіданих астероїдів? 


     



     Виконай письмово в зошиті (фото на пошту)

    Дайте відповідь на питання одним коротким повним реченням.
    Питання не записувати!
    1.         Якого звіра «проковтнув» намальований удав?
    2.         Яку професію обрав герой-оповідач?
    3.         Що символізує планета Маленького принца?
    4.        Де відбулася зустріч героя з Маленьким принцом?
    5.         Кого просив намалювати Маленький принц?
    6.         Насіння яких рослин небезпечні для планети Маленького принца?
    7.         Закінчите фразу: «Є таке тверде правило, - сказав Маленький принц. - Встав вранці, умився, привів себе в порядок і відразу ж приведи в порядок... »
    8.         Про кого думає Маленький принц: «Рослина, а боїться протягів, дуже дивно. Який важкий характер у цієї квітки. »
    9.         Хто з істот на Землі  з Маленьким принцом  весь час говорив загадками?
    10.       Що вразило Маленького принца в саду?
    11.        Кого приручив Маленький принц на Землі?
    12.       Закінчити фразу: «Ти завжди відповідальний за тих, кого ...»

    Домашнє завдання



    05.05.20 - 12.05.20

    ПРОДОВЖУЄМО МАНДРІВКУ... 
    Пізнання дружби і кохання
    Що означає приручити?

    Приручити - це значить стати для когось дуже важливим, близьким і необхідним. Настільки, що можливо пізнати кроки на відстані, відчути плин часу в очікуванні зустрічі, особливість голосу і щастя від зустрічі та спілкування. Тоді все набуває нечуваної краси, високої ціни. Бо близька людина - це частинка тебе самого.

    Перегляньте!
    👉https://youtu.be/OLgW_ICyXTo

    Ще одна істина - все пізнається в порівнянні. Може бути багато схожих імен, троянд, людей,але вони- чужі, бо не ті, які стали найдорожчими, впізнаними серед тисячі. На своїй планеті він був малим, тепер зрозумів, чому треба повертатись до троянди - він її любить. А сказав про це йому друг, який ніколи не стане на заваді.

    Переглянь! Який настрій створю відео? Чи відповідає стану душі героя?

    Вислів:«Вода буває потрібна і серцю»означає, що, крім звичайної спраги, існує ще й спрага духовна, що виникає, коли людині необхідне розуміння, підтримка, співпереживання… Як тіло не може довго жити без води, так і душа людини не витримає довго без дружби, любові, розуміння.)
    Можна дивитися - і не бачити, слухати - і не чути! Очима не побачиш, якщо черства душа . Чутливість, доброта, бажання подарувати свою увагу, усмішку, турботу робить людину другом, коханим, щасливим.

    ЗАВДАННЯ НА ОЦІНКУ(ФОТО НА пошту або Вайбер 0962055746) 

    Виконайте письмово в зошит!
    Закінчити речення, переписавши початок і відповісти на питання 12!👉
    1. Дія казки «Маленький принц» відбувається в країні…
    2. Оповідачем у казці є…
    3. Світ у казці показано через сприйняття…
    4. Авторські малюнки в тексті…
    5. Маленький принц подорожує, тому що…
    6. «Він не людина, а гриб» - так Маленький принц охарактеризував…
    7. Ледачий і водночас працьовитий, вірний своєму обов’язку…
    8. Король у казці змальований як…
    9. Маленький принц зрозумів мету і сутність життя за допомогою…
    10. В казці «Маленький принц» є такі символічні образи:…
    11. Найбільше Маленькому принцу сподобалась малесенька планета …
    12. Що хотів письменник сказати своєю казкою?

    ЗАВДАННЯ НА ОЦІНКУ(ФОТО НА пошту або у Вайбе 0962055746) 
















    06.04.20р Тема: Повторення в вченого. Бароко. Класицизм. 
    1. Бароко як літературний напрямок. Відеоурок (повторення)
    2. Класицизм як літературний напрямок. Відеоурок
     3. Інтерактивні вправи та матеріали за темою "Із літератури бароко та класицизму". Переходь за посиланням
    https://padlet.com/uliana2004and_2019/jdeufuoooqfc
    4. Самостійна робота за темою "Бароко. Класицизм". Виконати тест за посиланням
    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=894833

    10.04.20р. Тема уроку:
     Ж. Б. Мольєр "Міщанин - шляхтич" Відеоурок (огляд твору)

    1. Завдання ОЦІНЮЄТЬСЯ, надіслати на пошту
    Скласти конспект в робочому зошиті за темою:
    Художнє новаторство Мольєра у драматургії; вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. 
    Художні відкриття Мольєра:
    • - Правдиве зображення характерів.
    • - Дійові особи п’єс-не міфічні та історичні герої,а звичайні люди.
    • - Використання у п’єсах музики,співів,танців,що сприяло появі нових жанрів-опери та балету.
    • - Використання досягнень народного мистецтва,що значно пожвавило комедію.
    • - Створення двох типів комедії:комедій положень(«Смішні манірниці»; «Витівки Скапена»), і комедії характерів («Тартюф; «Дон Жуан», «Мізантроп»), нерідко їх поєднання («Міщанин–шляхтич»).
    • - Порушення деяких правил  класицизму заради більшої життєвості п’єси.
    • - Поєднання комічного і трагічного конфліктів. 
    2. Дивитись виставу (1 та 2 частини) "Міщанин - шляхтич", АБО читати підручник

    3. ЗАВДАННЯ ОЦІНЮЄТЬСЯ!!! 
    Виконати тест (самостійна робота) перейшовши за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/nmz470 (тест дійсний до 13.04)

    13.04.20. ТЕМА: МОЛЬЄР. "МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ" 
    1. Опрацювати картки. Записати в ЗОШИТ харк-ку героїв (карт а, б) 

    а

    б
    2. Опрацювати картки УСНО (карт в, г) 
    в

    г

    3.ЗАВДАННЯ ОЦІНЮЄТЬСЯ  
    ТЕСТ за прочитаним (відповіді записати  в зошит, фото на пошту)
    1. Скільки років прослужив в армії Клеонт: а) 3, б) 6, в) 8.
    2.Що замовив Журден вчителю му­зики:
    а) пісню; б) нічого; в) серенаду?
    3. Вчителів яких спеціальностей най­няв собі пан Журден:
    а) музики; б) математики; в) танців; г) фехтування;
    д) філософії; є) історії?
    4. Пан Журден просить вчителя тан­ців у II дії:
    а) навчити танцювати; б) кланятися маркізі; в) правильно ходити?
    5. Чим незадоволена Дорімена:
    а) тим, що опинилася в чужому будинку; б) знаками уваги Доранта;
    в) плітками?
    6. З якими розділами науки знайо­мить вчитель філософії пана Журдена:
    а) логікою; б) фізикою;в) етикою; г) правописом; д) малюванням?
    7.  Пан Журден щедро обдаровує майстрів, бо вони:
    а) кажуть йому лестощі; б)просять в нього гроші;в) величають його.
    8.  Через що так рознервувалася Ніколь:
    а) костюм хазяїна; б) прихід гостей;  в)її вигнали з хазяйського дому.
    9. Що просить Дорант у пана Журдена:
    а) харчі; б) руку дочки; в) гроші?
    10. Що подарував Журден маркізі:
    а) діамант; б) золото; в) будинок?
    11. Чим чи ким незадоволені Клеонт і його слуга:
    а) своїми коханими; б) справами; в) відсутністю грошей?
    12. Хто винний у сварці молодих людей:
    а) батьки; б) тітка; в) людський поговір?
    13. Чому пан Журден відмовляється видати заміж дочку за Клеонта:
    а) він не дворянин; б) у нього немає батьків; в) він бідний?
    14. Хто задумав маскарад:
    а) Клеонт; б) пані Журден; в) Ков'єль?
    15. Що стало причиною сварки вчи­телів:
    а) гроші; б) вплив на хазяїна; в) важливість їхнього ремесла?
    16. Що роблять в будинку пана Журдена граф і маркіза:
    а) призначили зустріч; б) обідають; в) сваряться?
    17. Що таке "мамамуші" , на думку Журдена:
    а) лайливе слово; б)  подяка; в) високе звання?
    18. Хто проводить посвячення в "ма­мамуші" пана Журдена:
    а) Дорант; б) вища знать; в) удавані турки?
    19. Чим закінчується вистава з тур­ками:
    а) шлюбною угодою; б) розладом шлюбної угоди;  в) балет
    20.  Що пропонує подивитись пан Жур­ден своїм вчителям:
    а) панчохи; б) халат; в) домашній костюм?

    17.04.20. 7. Розберіть "зашифровані" речення з комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"(письмово в зошиті) 
    1. Н.Буало вважав, що " рєльоМ це-казір, кая коніли не газнес".
    2. Пан Журден "отС вітроч! корСо вікро з когам ляномовроз я розопю,  а німе кате ликоні й на укмуд не лодапас".
    3. Клеонт " Я жававю, що кийвяс намбо жуниєпри рядпону юлинут". 
    Виконайте тест до комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"(відповіді надішліть на пошту) 
    1. Один із "Великої трійці" драматургів Франції 17 ст.: а) Буало
    б) Крилов
    в) Мольєр
    2. Хто замовив комедію Мольєру?
    а) Анна Австрійська
    б) Людовик ХIV
    в) Петро І
    3. Кого потрібно було виставити на посміх у цій комедії:
    а) мандрівних акторів
    б) владу
    в) турецького посла
    4. Яку кумедну церемонію придумав Мольєр?
    а) введення в транс
    б) посвячення в мамамуші
    в) посвячення в лицарі
    5. Головний герой комедії одержимий ідеєю
    а) отримати дворянський титул
    б) побудувати замок
    в) здійснити кругосвітню подорож
    6. Кому належать слова "Оплески мене хвилюють..."?
    а) вчителю музики
    б) Журдену
    в) вчителю танців
    7. Хто здивовано викрикнув: " А, е, і, і. Так! Хай живе наука!" ?
    а) Дорант
    б) вчитель філософії
    в) Журден
    8. З нового вбрання пана Журдена кепкує:
    а) Ніколь
    б) Дорімена
    в) пані Журден
    9. Про кого пані Журден скзала: "Це справжній пройдисвіт!"?
    а) Клеонт
    б) Дорант
    в) П'єтро
    10. Який подарунок зробив Журден маркізі Дорімені?
    а) ніжну вуаль
    б) круїз Європою
    в) діамантовий перстень
    11. Назвати ім'я коханого Люссіль:
    а) Ков'єль
    б) Клеонт
    в) Ніколо
    12. Яку книгу поклав муфтій на спину Журдену під час обряду посвяти в "мамамуші" ?
    а) Тюрбан
    б) Коран
    в) Жердан

    Більше матеріалів з теми 
    тут📍
    https://sway.office.com/LmMinHzkON5Rhl5V?ref=Link&loc=play

    Виконайте тест на оцінку, перейшовши за посиланням

    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=598772


    Немає коментарів:

    Дописати коментар